Uue meedia mõju traditsioonilisele (3. nädal)




Kõige paremini on traditsioonilisele meediale mõjunud uus meedia tänu sellele, et uus meedias levib palju valeinformatsiooni ja veel paljudest allikatest korraga, kuid vana meedia oli kujundatud massikommunikatsiooni vormiks, mida kavatseti massidele edastada. Alates trükipressi leiutamisest 1440. aastast kuni 1980. aastateni järgisid trükiajalehed, seejärel raadio ja lõpuks televisioon sama ülekande valemit. Üks sõnum edastati kogu rahva elanikkonnale. Igas vanuses inimesed said oma uudised väikesest kogusest väljaannetest, mis olid elanikkonna jaoks äärmiselt laiaulatuslikud.
Selle vana meedia laialdase ulatuse järelkasuks oli see, et avaliku tähtsusega teavet levitati kiiresti. Veel tänapäeval, kui juhtub avalik katastroof, pöördub enamik inimesi televisiooni ja raadio vanade meediakanalite poole, et saada ametivõimudelt olulist teavet. Seda teavet kontrollib, levitab ja kontrollib sageli valitsus, nii et kõik saavad sama teavet selle kohta, kuidas end hädaolukorras kaitsta.

Uus meedia on mõjunud negatiivselt traditsioonilisele meediale sellega, et enne sotsiaalmeedia platvorme, nagu Facebook, kaotasime sageli kontakti mineviku inimestega. Kuid nüüd saame tänu sotsiaalmeediale inimesi eemalt jälgida ja jagada oma peamisi saavutusi, eluetappe ja kõike muud. Peamiseks uue meedia eeliseks on see, et ühenduses saab olla tasuta inimesega, kes asub kasvõi teiselpool maakera ja piltide, videote või muu meedia jagamine käib ime lihtsalt ning kiirelt. Sellepärast on ka traditsioonilise meedia tarbimishulk märgatavalt vähenenud eriti tänapäeva noorte seas.

Allikad:

[1] Chris Drew. 2020. [WWW] https://helpfulprofessor.com/new-media-advantages-and-disadvantages/ (19/09/2021)




Comments

Popular posts from this blog

Lühikokkuvõte ettepanekutest (6. nädal)

Kahe tuntud IT-juhi juhitüübid (9. nädal)

Pettused internetis (14. nädal).